ولادت با سعادت اسوه صبر و ایستادگی، حضرت زینب(س) و روز پرستار مبارکباد


ولادت
ثمره ازدواج مبارک علی علیه السلام و فاطمه زهرا علیها السلام پنج فرزند به نام های حسن، حسین، زینب، ام کلثوم و محسن است.

بنابر آن‌چه که از امام صادق علیه السلام رسیده است «محسن» که آخرین فرزند زهرا بود، بر اثر تجاوز و هجوم دشمنان اسلام به خانه آن حضرت، در شکم مادر جان داد و به دنبال این حادثه دردناک و صدماتی که بر جسم فاطمه علیها السلام وارد آمد، آن حضرت بیماری شدید پیدا کرد و به شهادت رسید.

زینب، سومین فرزند مهد ولایت است که به احتمال قوی در سال ششم هجرت در مدینه چشم به جهان گشود.

..............................................................

 پدر زینت

زینب، یعنی زینت پدر و این نامی است که خداوند برای دختری انتخاب کرد ، که با انجام رسالت خویش زینت بخش تاریخ شد و موجب افتخار و سرافرازی خاندان وحی و ولایت گشت. و این است که نام زینب در تاریخ کربلا که تاریخ جاودانگی اسلام و تشیع است، به خاطر فداکاری‌هایش، زیبا،‌درخشان و جاودانی است.

ادامه نوشته

ویژه نامه  میلاد با سعادت حضرت زینب(س)


بمناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) اسوه صبر و استقامت در مبارزه غریبانه

در پنجم جمادی‌الاولی سال پنجم هجرت، مطابق با 627 میلادی، دختر فاطمه علیهاالسلام متولد شد. با اين تولد، حضرت فاطمه(ع)، سومین فرزند خود را به دنیا آورد و پدر نیز خود را به زینت «زینب» آراست.

رسم خانواده‌ علی(ع) و زهرا(ع) این بود که نام‌گذاری نوزاد خود را به‌بزرگِ خانواده واگذار می‌کردند، امّا وقتی این نوزاد زهرا چشم به‌جهان گشود، بزرگ خانواده یعنی پیغمبر(ص) در مسافرت بود و آنان چند روزی صبر کردند تا پیامبر از مسافرت آمد و همین که مژده ولادت دختر فاطمه(ع) را شنید، در اولین فرصت به خانه فاطمه(ع) رفت، و نوزاد را طلب نمود و او را در آغوش خود فشرد و بوسه‌ها به گونه‌اش افکند. و نام کودک را زینب نهاد.

کلمه‌ «زینب» از دو بخش «زین» یعنی زینت و «اَب» یعنی پدر ترکیب یافته است، و زینب یعنی زینت بابا.

ادامه نوشته

قوانین به ظاهر عجیب و غریب در اسلام

وقتی به قوانین اسلام نگاه می کنیم در نگاه اول شاید بگیم این چه دینیه چه قوانین بدی داره بعضی هاش یه جوریه با رو حیات ما سازگار نیست بابا بی خیال این قوانین بشید ,امروز تو این پست یه نگاه کوچولو به این قوانینی که داد بعضی ها رو در آورده بکنیم

یکی از این قوانین قانون سنگساره که چقدر تو بوق و کرنا کردن و چقدر با این قانون تو سر




ادامه نوشته

هرکاری می کنم گناه نکنم نمی تونم

جواب سوال رو از محضر آیت الله بهجت جویا می شویم

انجام طاعت و ترك معصیت به حسب ظاهر مشكل است، و سلمان شدن مشكل، بلكه كالمحال است، و لذا غیر از معصومین ـ علیهم  السّلام ـ همه به ترك طاعت و فعل معصیت مبتلا هستیم و معصوم بودن مثل این كه نشدنى است، ولى در افراد بشر، شمر هم بسیار است؛ اما آیا چیزى هست كه مطلب( انجام طاعت و ترك معصیت. ) را آسان كند؟

ادامه نوشته

بیا فالت بگیرم


بدون تردید ما نیز مانند بسیاری از دیگر انسان های ساکن در این کره خاکی به طرز ناخودآگاه و بدون داشتن آگاهی، بسیاری از عقاید و باورهایی که ریشه در خرافات دارند را به نوعی پذیرفته ایم. آیا آخرین باری را که از نگاه کردن به گربه سیاه پرهیز کردید و یا به تخته زدید به خاطر می آورید؟

ادامه نوشته

سوال: زن ستیزی در قرآن ؟(آیا مردان بر زنان برتری دارند)

قابل توجه همه زنان و دختران

این مطلب را بخوانید تا ببینید اسلامی که اینقدر سنگش را به سینه می زنید نظرش درباره زنان و دختران چیست بعد از مطالعه این مطلب آنگاه در مورد دین خود تصمیم بگیرید

زن ستیزی در قرآن

آیا؟؟؟؟؟؟؟

(مردان بر زنان برتری دارند)


پرسش:

معنای آیة شریفة "الرجال قوامون علی النساء" چیست؟

پاسخ:

 

ادامه نوشته

می دونی چرا تو اسلام دست دزد قطع میشه؟



{وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُواْ أَیْدِیَهُمَا جَزَاء بِمَا كَسَبَا نَكَالاً مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَزِیزٌ حَكِیمٌ }المائدة38

دست مرد دزد و زن دزد را به كیفر اعمالی كه انجام داده اند به عنوان یك مجازات الهی قطع كنید و خداوند توانا و حكیم است.

بعضى اشكال مى كنند که:

ادامه نوشته

قرآن دستور به بی حجابی می دهد


زنان می ‏توانند حجاب خود را بردارند و زینت پنهان خود را آشكار سازند

اما فقط در موارد زیر
«و آنها نباید زینت خود را آشكار سازند» (وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ)
«مگر (در دوازده مورد:)
1- «براى شوهرانشان» (إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ)
2- «یا پدرانشان» (أَوْ آبائِهِنَّ)
3- «یا پدر شوهرانشان» (أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ)
4- «یا پسرانشان» (أَوْ أَبْنائِهِنَّ)
5- «یا پسران همسرانشان» (أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ)
6- «یا برادرانشان» (أَوْ إِخْوانِهِنَّ)
7- «یا پسران برادرانشان» (أَوْ بَنِی إِخْوانِهِنَّ)
8- «یا پسران خواهرانشان» (أَوْ بَنِی أَخَواتِهِنَّ)
9- «یا زنان هم كیششان» (أَوْ نِسائِهِنَّ)
10- «یا بردگانشان» كنیزانشان (أَوْ ما مَلَكَتْ أَیْمانُهُنَّ)
11- «یا مردان سفیهى كه تمایلى به زن ندارند» (أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ)
12- «یا كودكانى كه از امور جنسى مربوط به زنان آگاه نیستند» (أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ)
(آیه 31 سوره نور)






ایست بازرسی

« وقفوهم انهم‏ مسئولون‏»

 قال‏ حسن بن علی علیه السلام: انه قال فى تفسیر قوله « وقفوهم انهم‏ مسئولون‏» انه لا

یجاوز قدما عبد حتى یسئل عن اربع: عن‏ شبابه فیما ابلاه و عمره فیما افناه، و عن ماله من این

جمعه، و فیما انفقه، و عن حبنا اهل البیت. ( بحارالانوار، ج 44، ص12)

امام حسن‏ علیه السلام: در تفسیر آیه شریفه « وقفوهم انهم ‏مسئولون‏» فرموده‏اند: به تحقیق

« روز قیامت‏» هیچ بنده‏اى‏ قدم از قدم برنمى‏دارد مگر این كه نسبت ‏به چهار چیز مورد بازجویى

و پرسش قرار مى‏گیرد:



الف- از جوانى‏اش كه در چه راهى مصرف نموده است.
ب- از عمرش كه در چه كارى آن را به كار گرفته است.

ج- از ثروتش كه چگونه جمع و در چه راهى مصرف نموده است.

د- از دوستى ما اهل بیت و خاندان پیامبرصلى الله علیه و آله و سلم .

واقعا خیلی جواب دادن به این سوالات  سخته

می خواستم بدونم اگه حالا از شما این سوالات رو بکنن چی جواب می دین؟








من به این دلائل گناه می کنم


من گناهان زیادی تو زندگیم انجام دادم و برای انجام گناهانم هم دلائل زیادی دارم که اینجا میخوام چند تا از دلیل هامو بیان کنم:

1)گناه به من آرامش میدهد:
در حالیکه هیچ آرامشی زیباتر و عمیق تر از ذکر خداوند و یاد خداوند نیست که فرمود (الا بذکر الله تطمئن القلوب)

2)گناه به من شخصیت میدهد:
در حالیکه عزت و شخصیت واقعی در دوری از گناهان ونزدیک شدن به خداوند است
«من کان یرید العزه فلله العزه جمیعا»((فاطر،35/10)

ادامه نوشته

گناهی با قدرت تخریب هشت ریشتر


ما تو زندگی کارهایی رو فقط درجمع افراد انجام میدیم و از اون طرف کارهایی رو فقط وقتی خودمون هستیم و خودمون انجام میدیم

وقتی بحث گناه پیش میاد بعضی ها هستن که جرات ندارن و یا میترسن از اینکه تو جمع و در بین افراد گناه کنن و کار خطایی انجام بدن اما وقتی با خودشون خلوت می کنن به راحتی دست به هر کاری میزنن.

وقتی قدرت تخریب گناهان رو بررسی می کنیم می بینیم که یکی از مخرب ترین گناهان اون گناهیه که توی خلوت انجام بشه یعنی وقتی که خود من هستم و دیگر هیچ کسی وجود نداره جز ....

اما نکته ای که از اهمیت زیادی برخورداره اینه که در ارتکاب گناهان حضور افراد تاثیر زیادی داره که اگر حتی یک طفل کوچک در کنار ما باشه از اون نیز شرم میکنیم و دست به گناه نمیزنیم اما حضور خداوند متعال رو که همیشه ناظر بر اعمال ماست (الم یعلم بان الله یری)را نادیده میگریم

قرآن کریم در این زمینه میفرماید:

«یَسْتَخْفُونَ مِنَ النّاسِ وَ لا یَسْتَخْفُونَ مِنَ اللّهِ وَ هُوَ مَعَهُمْ إِذْ یُبَیِّتُونَ ما لا یَرْضی مِنَ الْقَوْلِ وَ کانَ اللّهُ بِما یَعْمَلُونَ مُحیطًا»؛
«آن ها زشتکاری خود را از مردم پنهان می‏ دارند؛ اما از خدا پنهان نمی ‏دارند و هنگامی که در مجالس شبانه، سخنانی که خدا راضی نبود می ‏گفتند، خدا با آن ها بود، خدا به آنچه انجام می‏ دهند، احاطه دارد»( نساء: ۱۰۸٫)

به همین خاطر است که این گناه قدرت تخریبی زیادی داره چون از بی توجهی کامل به خداوند و ضعف شدید ایمان و بی اعتنایی به نظارت و غیب دانی خدای متعال نشات میگیره.

امام سجاد علیه السلام در دعاهای آموزنده خود این درس را به ما میدهد که از گناه در خلوت به شدت دوری کنیم آنجا که با خدای خود در دعای ابوحمزه ثمالی مناجات می کند و میفرماید:

«أنا یا رب الذی لم أستحیک فی الخلاء و لم أراقبک فی الملأ، أنا صاحب الدواهی العظمی، أنا الذی علی سیده اجتری، أنا الذی عصیت جبار السماء، أنا الذی أعطیت علی معاصی الجلیل الرشا، أنا الذی حین بشرت بها خرجت إلیها أسعی ...»

منم پروردگارا آن كسی كه در خلوت از تو شرم نكردم و در آشكارا هم رعایت تو را نكردم. منم صاحب مصیبت‌ها و ماجراهای بزرگ، منم كسی كه بر آقای خود دلیری كرده، منم كسی كه نافرمانی برپادارنده آسمان‌ها را كرده‌ام. منم كسی كه برای نافرمانی‌های بزرگی كه كرده‌ام رشوه داده‌ام، منم آن كسی كه هرگاه نوید گناهی رابه من می‌دادند به‌سویش شتابان می‌رفتم.

هر روز صبح 86400 دلار به حساب شما واریز می گردد



وَالْعَصْرِ إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْر

خداوند در قرآن، به همه مقاطع زمانى سوگند یاد كرده است. فجر ,صبح , روز, شب,چاشت ,سحر  ,عصر.  گر چه به سحر چند بار سوگند یاد كرده است.

1- دوران تاریخ بشر، ارزش دارد و خداوند به آن سوگند یاد كرده است. پس از عبرت‏هاى آن پند بگیریم. <<والعصر>>
2- انسان از هر سو در خسارت است. <<لفى خسر>>

3) تنها راه جلوگیرى از خسارت، ایمان و عمل است. <<امنوا و عملوا الصالحات>>

 به طور مسلم همه انسانها در زیانند (ان الانسان لفى خسر). سرمایه هاى وجودى خود را چه بخواهند یا نخواهند از دست مى دهند، ساعات و ایام و ماه ها و سالهاى عمر به سرعت مى گذرد، نیروهاى معنوى و مادى تحلیل مى رود، و توان و قدرت كاسته مى شود. آرى انسان ، همانند كسى است كه سرمایه عظیمى در اختیار داشته باشد، و بى آنكه بخواهد هر روز بخشى از آن سرمایه ها را از او بگیرند، این طبیعت زندگى دنیا است

تصور کنید حساب بانکی دارید که در آن هر روز صبح 86400 تومان به حساب شما واریز می گردد و شما فقط تا اخر شب فرصت دارید تا همه پول ها را خرج کنید چون اخر وقت حساب شما خود به خود خالی میشود.   در این صورت شما چه خواهید کرد ؟  البته سعی می کنید تا اخرین ریال را خرج کنید!

  هر یک از ما یک چنین حساب بانکی داریم ؛ حساب بانکی زمان! هر روز صبح در بانک زمان شما 86400 ثانیه واریز و تا پایان شب به پایان می رسد. هیچ برگشتی در کار نیست و هیچ مقداری از این زمان به فردا اضافه نمی شود   ارزش یک سال را دانش آموزی که مردود شده ، می داند   ارزش یک ماه را مادری که فرزند نارس به دنیا اورده ، می داند   ارزش یک هفته را سردبیر یک هفته نامه می داند   ارزش یک ساعت را عاشقی که انتظار معشوق را می کشد   ارزش یک دقیقه را شخصی که از قطار جا مانده می داند   ارزش یک ثانیه را ان که از تصادفی مرگبار جان به در برده ، می داند
 -------------------------------------------------------------------------------------- 
 باور کنیدهر لحظه گنج بزرگی است !
گنجتان را آسان از دست ندهید!
از این 86400 ثانیه چند ثانیه به یاد خداوند هستیم و چند ثانیه با او راز و نیاز می کنیم ؟؟
اگر روزانه فقط 10 صفحه مطالعه کنیم که چند دقیقه بیشتر وقت نمی گیرد در ماه ما 3600 صفحه کتاب خوندیم.
اگر روزی یک آیه قرآن بخوانیم در ماه ما 360 آیه از قرآن رو قرائت کردیم.
و بسیاری از کارهای مفید دیگر

پسورد های موفقیت در قرآن کریم


 همه کارشناس مسائل اجتماعی شده اند و پای صحبت هر کسی می نشینی میتواند ساعت ها از در و دیوار و مردم و مسئولین انتقاد کند و به همه بفهماند که من هم از مسائلی که در اطرافم می گذرد سر در می آورم و میتوانم آنها را درک کنم و شاید آنها را به چالش بکشانم .


اما  نقش خودمان را در مشکلات جامعه نادیده میگیریم بدین معنا که هر جامعه ای خواه ناخواه با مشکلات زیادی مواجه است که میتوان علت های مختلفی را برای آن به تصویر کشید اما در کنار همه این مشکلات خود ما هم در صورتی که عملکرد بدی در جامعه داشته باشیم میتوانیم علت به وجود امدن بسیاری از مشکلات شویم .

ادامه نوشته

ستانداردترین تست شخصیت شناسی از دیدگاه قرآن کریم
دنیای انسان ها ,آنقدر مرموز و اسرار آمیز است که افراد برای اینکه خود و دیگران را بهتر بشناسند راه های مختلفی را در طول تاریخ تجربه کرده اند, که یکی از این راه ها تست های شخصیت شناسی است که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و معلوم نیست که تا چه حدی بتواند شخصیت یک انسان را شناسایی کند, برای مثال علاقه انسان ها به دایره و یا مثلث و مستطیل و یا اینکه اسب در ذهن شما چه رنگی دارد و سوالاتی از این قبیل که در تست های شخصیت شناسی مطرح می شود ,نمیتواند شخصیت انسان را آن چنان که باید و شاید معرفی کند و کم و بیش با نقایص و معایب زیادی روبرو است .






ادامه نوشته

اسرار موفقیت در تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها




در نگاه اجمالی به آیات الهی و نسخه های طلایی که خداوند متعال برای رسیدن به موفقیت در همه ابعاد دنیوی و اخروی برای ما بیان کرده است با تکرار بعضی از آیات و داستان های قرآن کریم روبرو میشویم و اصولا در نگاهی گسترده تر می توان  تکرار بعضی از عبادت ها ز جمله نمازهای پنگانه را در دین مشاهده کرد .




ادامه نوشته

بررسی قرآنی سریال خداحافظ بچه - بازگشت مجدد به ماه رمضان

در شب های ماه مبارک رمضان امسال شاهد سریالی بودیم  که با موضوع نازایی که مشکل برخی از زوج های جوان می باشد، ذهن مخاطبین را به خود درگیر کرده است ،سریالی به نام (خداحافظ بچه) که قصه زوج خوشبختی را حکایت می کند که در آرزوی تولد فرزندی به سر می برند که با وقوع یک اتفاق متوجه می شوند که هرگز صاحب فرزند نمی شوند و با فهمیدن این موضوع زندگی آرام آنها به دریایی مواج و خروشان تبدیل می شود و بعد از آنکه به هر دری می زنند و نتیجه ای حاصل نمی شود ، بالاخره تصمیم می گیرند تا سرپرستی کودکی را عهده دار شوند  و برای این کار با مشکلات عدیده ای رو برو می شوند و ظاهراً این مشکلات ادامه پیدا خواهد کرد تا شاهد آخر داستان و پایان آن باشیم.

این زوج خوشبخت با فهمیدن اینکه هرگز بچه دار نمی شوند با فرزند دار شدن خود خداحافظی می کنند و در صدد بدست آوردن فرزند دیگری، با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.

سکانس اول :دفتری برای ثبت اشتباهات 

آنچه در این سریال از نمود بیشتری برخوردار است دفتری است که این زوج جوان به همراه خود دارند دفتری که برای هر کار اشتباه خود در آن ضربدری به تصویر می کشند به این امید که در آینده از کار خود توبه کنند ولی  این مساله می تواند این مفهوم را به مخاطب القاء کند که شما می توانید در موقع نیاز گناهی را انجام بدهید ولی با این شرط که یادتان باشد و بعدا در فرصت مناسب به جرم خود اعتراف و از گناه خود توبه کنید .

ادامه نوشته

نقدی قرآنی بر جشن های معروف عید الزهرا

هر ساله در بین شیعیان  با تمام  شدن سالروز شهادت امام عسگری جشنی برپا می شود كه دو جنبه مهم در آن دیده می شود یكی به امامت رسیدن منجی عامل بشریت و دیگری كشته شدن خلیفه دوم اهل تسنن به دست یك ایرانی به نام ابولؤلؤ است .هر چند كه برگزاری این مراسم (كشته شدن خلیفه دوم)در سال های اخیر بسیار كم رنگ شده است اما هر ساله هنوز گروه های مختلفی بر اجرای این مراسم اصرار می ورزند و آن را به عنوان یك سنت اصیل حفظ می كنند.


هرچند كه برگزاری این جشن اثرات منفی زیادی داشته و با منتشر شدن كلیپ های آن در بین اهل تسنن چهره زشتی  از شیعیان را به آنها معرفی كرده است و بعضا شاهد قتل و كشتار شیعیان در اقصی نقاط دنیا به سبب انتشار این كلیپ ها هستیم،
 اما آنچه این نوشته در صدد پرداختن به آن  است،بی اخلاقی ها و ناهنجاری هایی است كه در این مجالس دیده می شود به نحوی كه هر گونه عمل قبیح و یا حتی حرامی مانند فحاشی و رقص و اهانت به افراد حاضر در مجلس و .....در این مجالس مهر حلیت می خورد .

ادامه نوشته

خطبه بدون الف از امیرالمومنین علی (علیه السلام)



کفعمی در مصباح، از هشام بن سایب کلبی و او از ابی صالح روایت می کند که: روزی جمعی از اصحاب پیغمبر بحث می نمودند در اطراف این موضوع که کدام حرف است در حروف که از همه بیشتر در کلام موجود است؟ معلوم شد حرف الف از همه بیشتر است و هیچکس نمی نتواند کلامی بگوید که الف در آن نباشد.حضرت امیرالمؤمنین (علیه السّلام) حضور داشتند

بدون تأمّل و فی البداهه خطبه ای فرمودند. چنانکه عقلها حیران ماند و نام این خطبه را مونقه گذاشتند؛ یعنی در حسن و نیکویی و بلاغت، شگفت آور است. فرمودند:


حَمِدتُ مَن عَظُمَت مِنَّتُهُ، وَ سَبَغَت نِعمَتُهُ، وَ سَبَقَت رَحمَتُهُ، وَ تَمَّت کَلِمَتُهُ، وَ نَفَذَت مَشیَّتُهُ، وَ بَلَغَت حُجَّتُهُ، و عَدَلَت قَضیَّتُهُ، وَ حَمِدتُ حَمَدَ مُقِرٍّ بِرُبوبیَّتِهِ، مُتَخَضِّعٍ لِعُبودیَّتِهِ، مُتَنَصِّلٍ مِن خَطیئتِهِ، مُعتَرِفٍ بِتَوحیَدِهِ، مُستَعیذٍ مِن وَعیدِهِ، مُؤَمِّلٍ مِن رَبِّهِ مَغفِرَةً تُنجیهِ، یَومَ یُشغَلُ عَن فَصیلَتِهِ وَ بَنیهِ، وَ نَستَعینُهُ، وَ نَستَرشِدُهُ، وَ نُؤمِنُ بِهِ، وَ نَتَوَکَّلُ عَلَیهِ، وَ شَهِدتُ لَهُ بِضَمیرٍ مُخلِصٍ موقِنٍ، وَ فَرَّدَتُهُ تَفریدَ مُؤمِنٍ مُتقِنٍ، وَ وَحَّدَتُهُ تَوحیدَ عَبدٍ مُذعِنٍ لَیسَ لَهُ شَریکٌ فی مُلکِهِ، وَ لَم یَکُن لَهُ وَلیٌّ فی صُنعِهِ، جَلَّ عَن مُشیرٍ وَ وَزیرٍ، وَ تَنَزَّهَ عَن مِثلٍ وَ نَظیرٍ، عَلِمَ فَسَتَرَ، وَ بَطَنَ فَخَبَرَ، وَ مَلَکَ، فَقَهَرَ، وَعُصیَ فَغَفَرَ، وَ عُبِدَ فَشَکَرَ، وَ حَکَمَ فَعَدَلَ، وَ تَکَرَّمَ وَ تَفَضَّلَ، لَم یَزَل وَ لَم یَزولَ، وَ لیسَ کَمِثلِهِ شَیءٌ، وَهُوَ قَبلَ کُلِّ شَیءٍ وَ بَعدَ کُلِّ شَیءٍ، رَبٌّ مُتَفَرِّدٌ بِعِزَّتِهِ، مَتَمَلِّکٌ بِقُوَّتِهِ، مُتَقَدِّسٌ بِعُلُوِّهِ، مُتَکَبِّرٌ بِسُمُوِّهِ لَیسَ یُدرِکُهُ بَصَرٌ، وَ لَم یُحِط بِهِ نَظَرٌ، قَویٌ، مَنیعٌ، بَصیرٌ، سَمیعٌ، علیٌّ، حَکیمٌ، رَئوفٌ، رَحیمٌ، عَزیزٌ، عَلیمٌ، عَجَزَ فی وَصفِهِ مَن یَصِفُهُ، وَ ضَلَّ فی نَعتِهِ مَن یَعرِفُهُ، قَرُبَ فَبَعُدَ، وَ بَعُدَ فَقَرُبَ، یُجیبُ دَعوَةَ مَن یَدعوهُ، وَ یَرزُقُ عَبدَهُ وَ یَحبوهُ، ذو لُطفٍ خَفیٍّ، وَ بَطشٍ قَویٍّ، وَ رَحمَةٍ موسِعَةٍ، وَ عُقوبَةٍ موجِعَةٍ، رَحمَتُهُ جَنَّةٌ عَریضَةٌ مونِقَةٌ، وَ عُقوبَتُهُ حَجیمٌ مؤصَدَةٌ موبِقَةٌ، وَ شَهِدتُ بِبَعثِ مُحَمَّدٍ عَبدِهِ وَ رَسولِهِ صَفیِّهِ وَ حَبیبِهِ وَ خَلیلِهِ، بَعَثَهُ فی خَیرِ عَصرٍ، وَ حینَ فَترَةٍ، وَ کُفرٍ، رَحمَةً لِعَبیدِهِ، وَ مِنَّةً لِمَزیدِهِ، خَتَمَ بِهِ نُبُوَّتَهُ، وَ قَوّی بِهِ حُجَّتَهُ، فَوَعَظَ، وَ نَصَحَ، وَ بَلَّغَ، وَ کَدَحَ، رَؤفٌ بِکُلِّ مُؤمِنٍ، رَحیمٌ، ولیٌّ، سَخیٌّ، ذَکیٌّ، رَضیٌّ، عَلَیهِ رَحمَةٌ، وَ تَسلیمٌ، وَ بَرَکَةٌ، وَ تَعظیمٌ، وَ تَکریمٌ مِن رَبٍّ غَفورٍ رَحیمٍ، قَریبٍ مُجیبٍ، وَصیَّتُکُم مَعشَرَ مَن حَضَرَنی، بِتَقوی رَبِّکُم، وَ ذَکَّرتُکُم بِسُنَّةِ نَبیِّکُم، فَعَلَیکُم بِرَهبَةٍ تُسَکِّنُ قُلوبَکُم، وَ خَشیَةٍ تَذری دُموعَکُم، وَ تَقیَّةٍ تُنجیکُم یَومَ یُذهِلُکُم، وَ تُبلیکُم یَومَ یَفوزُ فیهِ مَن ثَقُلَ وَزنَ حَسَنَتِهِ، وَ خَفَّ وَزنَ سَیِّئَتِهِ، وَ لتَکُن مَسئَلَتُکُم مَسئَلَةَ ذُلٍّ، وَ خُضوعٍ، وَ شُکرٍ، وَ خُشوعٍ، وَ تَوبَةٍ، وَ نَزوعٍ، وَ نَدَمٍ وَ رُجوعٍ، وَ لیَغتَنِم کُلُّ مُغتَنَمٍ مِنکُم، صِحَّتَهُ قَبلَ سُقمِهِ، وَ شَیبَتَهُ قَبلَ هِرَمِهِ، وَ سِعَتَهُ قَبلَ عَدَمِهِ، وَ خَلوَتَهُ قَبلَ شُغلِهِ، وَ حَضَرَهُ قَبلَ سَفَرِهِ، قَبلَ هُوَ یَکبُرُ، وَ یَهرَمُ، وَیَمرَضُ، وَ یَسقَمُ، وَ یُمِلُّهُ طَبیبُهُ، وَ یُعرِضُ عَنهُ جَیِبُهُ، وَ یَتَغَیَّرَ عَقلُهُ، وَ لیَقطِعُ عُمرُهُ، ثُمَّ قیلَ هُوَ مَوَعوکَ، وَ جِسمُهُ مَنهوکٌ، قَد جَدَّ فی نَزعٍ شَدیدٍ، وَ حَضَرَهُ کُلُّ قریبٍ وَ بَعیدٍ، فَشَخَصَ بِبَصَرِهِ، وَ طَمَحَ بِنَظَرِهِ، وَ رَشَحَ جَبینُهُ، وَ سَکَنَ حَنینُهُ، وَ جُذِبَت نَفسُهُ، وَ نُکِبَت عِرسُهُ، وَ حُفِرَ رَمسُهُ، وَ یُتِمَّ مِنهُ وُلدُهُ، وَ تَفَرَقَ عَنهُ عَدَدُهُ، وَ قُسِّمَ جَمعُهُ، وَ ذَهَبَ بَصَرُهُ وَ سَمعُهُ، وَ کُفِّنَ، وَ مُدِّدَ، وَ وُجِّهَ، وَ جُرِّدَ، وَ غُسِّلَ، وَ عُرِیَ، وَ نُشِفَ، وَ سُجِیَ، وَ بُسِطَ لَهُ، وَ نُشِرَ عَلَیهِ کَفَنُهُ، وَ شُدَّ مِنهُ ذَقَنُهُ، وَ قُمِّصَ، وَ عُمِّمَ، وَ لُفَّ، وَ وُدِعَّ، وَ سُلِّمَ، وَ حُمَلِ فَوقَ سَریرٍ، وَ صُلِّیَ عَلَیهِ بِتَکبیرٍ، وَ نُقِلَ مِن دورٍ مُزَخرَفَةٍ، وَ قُصورٍ مُشَیَّدَةٍ، وَ حَجُرٍ مُنَضَّدَةٍ، فَجُعِلَ فی ضَریحٍ مَلحودَةٍ، ضَیِّقٍ مَرصوصٍ بِلبنٍ، مَنضودٍ، مُسَقَّفٍ بِجُلمودٍ، وَ هیلَ عَلیهِ حَفَرُهُ، وَ حُثِیَ عَلیهِ مَدَرُهُ، فَتَحَقَّقَ حَذَرُهُ، وَ نُسِیَ خَبَرُهُ وَ رَجَعَ عَنهُ وَلیُّهُ، وَ نَدیمُهُ، وَ نَسیبُهُ، وَ حَمیمُهُ، وَ تَبَدَّلَ بِهِ قرینُهُ، وَ حَبیبُهُ، وَ صَفیُّهُ، وَ نَدیمُهُ فَهُوَ حَشوُ قَبرٍ، وَ رَهینُ قَفرٍ، یَسعی فی جِسمِهِ دودُ قَبرِهِ وَ یَسیلُ صَدیدُهُ مِن مِنخَرِهِ، یُسحَقُ ثَوبُهُ وَ لَحمُهُ، وَ یُنشَفُ دَمُهُ، وَ یُدَقُّ عَظمُهُ، حَتّی یَومَ حَشرِهِ، فَیُنشَرُ مِن قَبرِهِ، وَ یُنفَخُ فِی الصّورِ، وَ یُدعی لِحَشرٍ وَ نُشورٍ، فَثَمَّ بُعثِرَت قُبورٌ، وَ حُصِّلَت صُدورٌ، وَ جیء بِکُلِّ نَبیٍّ، وَ صِدّیقٍ، وَ شَهیدٍ، وَ مِنطیقٍ، وَ تَوَلّی لِفَصلِ حُکمِهِ رَبٌّ قدیرٌ، بِعَبیدِهِ خَبیرٌ وَ بَصیرٌ، فَکَم مِن زَفرَةٍ تُضنیهِ، وَ حَسرَةٍ تُنضیهِ، فی مَوقِفٍ مَهولٍ عَظیمٍ، وَ مَشهَدٍ جَلیلٍ جَسیمٍ، بَینَ یَدَی مَلِکٍ کَریمٍ، بِکُلِّ صَغیرَةٍ وَ کَبیرَةٍ عَلیمٍٍ، حینَئِذٍ یُلجِمُهُ عَرَقُهُ، وَ یَحفِزُهُ قَلَقُهُ، عَبرَتُهُ غَیرُ مَرحومَةٍ، وَ صَرخَتُهُ غَیرُ مَسموعَةٍ، وَ حُجَّتُهُ غَیرُ مَقبولَةٍ، وَ تَؤلُ صَحیفَتُهُ، وَ تُبَیَّنُ جَریرَتُهُ، وَ نَطَقَ کُلُّ عُضوٍ مِنهُ بِسوءِ عَمَلِهِ وَ شَهِدَ عَینُهُ بِنَظَرِهِ وَ یَدُهُ بِبَطشِهِ وَ رِجلُهُ بِخَطوِهِ وَ جِلدُهُ بِمَسِّهِ وَ فَرجُهُ بِلَمسِهِ وَ یُهَدِّدَهُ مُنکَرٌ وَ نَکیرٌ وَ کَشَفَ عَنهُ بَصیرٌ فَسُلسِلَ جیدُهُ وَ غُلَّت یَدُهُ وَ سیقَ یُسحَبُ وَحدَهُ فَوَرَدَ جَهَنَّمَ بِکَربٍ شَدیدٍ وَ ظَلَّ یُعَذَّبُ فی جَحیمٍ وَ یُسقی شَربَةٌ مِن حَمیمٍ تَشوی وَجهَهُ وَ تَسلخُ جَلدَهُ یَضرِبُهُ زَبینَتُهُ بِمَقمَعٍ مِن حدیدٍ یَعودُ جِلدُهُ بَعدَ نَضجِهِ بِجلدٍ جدیدٍ یَستَغیثُ فَیُعرِضُ عَنهُ خَزَنَةُ جَهَنَّمُ وَ یَستَصرخُ فَیَلبَثُ حُقبَهُ بِنَدَمٍ نَعوذُ بِرَبٍّ قَدیرٍ مِن شَرِّ کُلِّ مَصیرٍ وَ نَسئَلُهُ عَفوَ مَن رَضیَ عَنهُ وَ مَغفِرَةَ مَن قَبِلَ مِنهُ فَهُوَ وَلیُّ مَسئَلَتی وَ مُنحُجِ طَلِبَتی فَمَن زُحزِحَ عَن تَعذیبِ رَبِّهِ سَکَنَ فی جَنَّتِهِ بِقُربِهِ وَ خُلِّدَ فی قُصورِ مُشَیَّدةٍ وَ مُکِّنَ مِن حورٍ عینٍ وَ حَفَدَةٍ وَ طیفَ عَلَیهِ بِکُئوسٍ وَ سَکَنَ حَظیرَةَ فِردَوسٍ، وَ تَقَلَّبَ فی نَعیمٍ، وَ سُقِیَ مِن تَسنیمٍ وَ شَرِبَ مِن عَینٍ سَلسَبیلٍ، مَمزوجَةٍ بِزَنجَبیلٍ مَختومَةً بِمِسکٍ عَبیرٍ مُستَدیمٍ لِلحُبورٍ مُستَشعِرٍ لِلسّرورِ یَشرَبُ مِن خُمورٍ فی رَوضٍ مُشرِقٍ مُغدِقٍ لَیسَ یَصدَعُ مَن شَرِبَهُ وَ لَیسَ یَنزیفُ هذِهِ مَنزِلَةُ مَن خَشِیَ رَبَّهُ وَ حَذَّر نَفسَهُ وَ تِلکَ عُقوبَةُ مَن عَصی مُنشِئَهُ وَ سَوَّلَت لَهُ نَفسُهُ مَعصیَةَ مُبدیهِ ذلِکَ قَولٌ فَصلٌ وَ حُکمٌ عَدلٌ خَیرُ قَصَصٍ قَصَّ وَ وَعظٍ بِهِ نَصَّ تَنزیلٌ مِن حَکیمٍ حَمیدٍ نَزَلَ بِهِ روحُ قُدُسٍ مُبینٍ عَلی نَبیٍّ مُهتَدٍ مَکینٍ صَلَّت عَلَیهِ رُسُلٌ سَفَرَةٌ مُکَرَّمونَ بَرَرَةٌ عُذتُ بِرَبٍ رَحیمٍ مِن شَرِّ کُلِّ رَجیمٍ فَلیَتَضَرَّع مُتَضَرِّعُکُم وَ لیَبتَهِل مُبتَهِلُکُم فَنَستَغفِرُ رَبَّ کُلِّ مَربوبِ لی وَ لَکُم

.....................................................
ستایش می کنم کسی را که منّتش عظیم است و نعمتش فراوان؛ و رحمتش (بر غضبش) پیشی گرفته است. سخن (و حکم) اوتمامیّت یافته (و قطعی است)؛ خواست او نافذ و برهانش رسا و حکمش بر عدالت است

ستایش می کنم، به سان سپاس آن که معترف به ربوبیّتش و پر خضوع دربندگی اوست. و از گناه خویش (بریده و) کنده شده و به توحید او اقرار می نماید. و از وعید (و بیم) عذابش (به خود او) پناه می برد. و از درگاه پروردگارش امیدوار آمرزشی است که او را نجات بخشد، در روزی که (انسان را به گرفتاری خویش مشغول و) از بستگان و فرزندانش غافل می سازد

ادامه نوشته

سفر به زیباترین شهر دنیا به روایت قرآن

چندی قبل با شما همراهان قرآنی  گزارشی از خطرناك ترین شهر دنیا را منتشر كردیم، شهری كه سفر به آن می توانست به قیمت از دست دادن همه سرمایه های شما باشد كه اگر این گزارش را مطالعه نكرده اید ،پیشنهاد می شود آن را در لینك زیر مطالعه فرمائید:


بعد از این گزارش تصمیم گرفتیم تا به همراه شما سفری داشته باشیم  به بهترین و زیبا ترین شهر دنیا  كه آیات الهی به بهترین شكل ممكن این شهر را برای ما به تصویر كشیده اند .


ادامه نوشته

ثروتمند ترین فرد در دنیا (بیل گیتس )شخص ثروتمند کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

لَن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِیمٌ
   هرگز به نیكى (كامل) نمى‏رسید تا از آنچه خود دوست دارید انفاق نمایید و هر چه انفاق نمایید حتما خداوند بدان داناست

*********************

ابتدا به این چند نکته کوتاه در مورد آیه توجه کنید

1)در مكتب اسلام، هدف از انفاق تنها فقرزدایى نیست، بلكه رشد انفاق كننده نیز مطرح است. دل كندن از محبوب‏هاى خیالى وشكوفاشدن روح سخاوت، از مهم‏ترین آثار انفاق براى انفاق كننده است. «لن تنالوا البرّ»

2) بهترین چیز دوست داشتنى براى انسان «جان» است. پس شهدا كه جان خود را در راه خدا مى‏دهند، به بالاترین مقام بِرّ مى‏رسند. «تنفقوا مما تحبّون»

3) در انفاق، اصل كیفیّت است، نه كمیّت. «ممّاتحبّون»

4)مهم انفاق است حتّى اگر اندك باشد. «و ما تنفقوا من شى‏ء» آرى یك برگ زرد روى آب، مى‏تواند كشتى صدها مورچه شود.

حالا ببینید به نظر ثروتمند ترین فرد در دنیا (بیل گیتس )شخص ثروتمند کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

از بیلگیتس پرسیدن از تو ثروت مند تر هم هست؟

ادامه نوشته